چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۲
سرویس : آب
کد خبر : ۳۴۲۸
گزارشگر : ۴
سرویس آب
آبفا خوزستان برکزار کرد:

جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه "آب" در دزفول برگزار شد

جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه "آب" در دزفول برگزار شد
(چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸) ۱۰:۴۲

 

جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه " آب" با هدف نهادینه سازی فرهنگ صحیح مصرف آب ، در سالن ایثار دزفول با حضور مشاور و رئیس دفتر هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان، رئیس آموزش و پرورش دزفول و مدیران روابط عمومی ستاد، برگزار شد .

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، جشنواره فراگیری نخستین واژه" آب" با هدف آموزش و آشنایی دانش آموزان با مفاهیم صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب و بکارگیری آن در زندگی خانوادگی در سالن ایثار دزفول برگزار شد.

مدیر منطقه آبفا دزفول در جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه آب گفت: این جشنواره برای سومین سال متوالی در دزفول برگزار شده است.

جمال الدین برفر افزود: هر سال این جشنواره در مدارس اجرا می‌شد ولی امسال با دعوت از چند مدرسه در کانون ایثار برگزار شده تا دانش‌آموزان در کنار یکدیگر لحظات شادی داشته باشند و از این طریق با روش درست مصرف آب آشنا شوند.

وی با بیان اینکه آب حیاتی‌ترین ماده‌ در جهان است، افزود: امیدواریم دانش‌آموزان به عنوان نماینده شرکت آب و فاضلاب در خانواده‌ ها در ترویج مصرف درست آب به ما کمک کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نیز در این جشنواره با تاکید بر لزوم ترویج مصرف درست آب اظهارداشت: آموزش شیوه درست مصرف آب باید از کودکان آغاز شود.

رسول صالحی با اشاره به آبگرفتگی معابر برخی شهرهای خوزستان در پی بارندگی گفت: مشکلات زیادی بدلیل آبگرفتگی معابر در برخی شهرهای خوزستان ایجاد شد که امیدواریم روابط عمومی‌های دستگاه‌ها از جمله آب و فاضلاب بتوانند درصورت بروز چنین مشکلاتی علاوه بر اطلاع‌رسانی، مشکلات مردم را به خوبی بیان و تشریح کنند.

وی نیز طی سخنانی در خصوص مصرف صحیح آب و اجرای چرخه تولید آب برای دانش آموزان از تلاش معلمان و دانش آموزان برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در جامعه تقدیر و بر گسترش فعالیت های فرهنگی و آموزشی در این زمینه تاکید کرد.

عبدالمحمد جرجانی مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: جنگ آینده جنگ آب است زیرا کمبود این ماده حیاتی با توجه به افزایش جمعیت بیشتر احساس خواهد شد.

گسترش مفاهیم و اصول صحیح مصرف آب، جلب مشارکت کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، پرورش خلاقیت و استعدادهای کودکان و آشنایی و تفکر بیشتر آنها در زمینه شیوه های مختلف مصرف درست آب از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره سراسری بود. 

در این جشنواره برنامه های متنوع و شادی از جمله آیتم های نمایشی با موضوع نحوه صحیح مصرف آب اجرا شد.

این جشنواره با بخش های مختلفی از جمله رنگ آمیزی طرح های سیاه و سفید ( ویژه دانش آموزان پایه اول)، داستان نویسی در خصوص آب و تهیه کاردستی ( ویژه دانش آموزان پایه دوم و سوم) با موضوع جشنواره همراه بود.

لازم بذکر است آثار تهیه شده دانش آموزان در زمینه نقاشی و کاردستی به صورت نمایشگاهی در محل جشنواره در معرض دید مدعوین و مورد استقبال مسئولین ادارات مختلف قرار گرفته و جهت اجرا در حوزه مسئولیت خود الگوبرداری شد.

همچنین اهداء جوایز به دانش آموزان برتر فعالیت های فرهنگی با موضوع آب، از دیگر برنامه های جشنواره نخستین واژه" آب" بود.

حدود ۳۰۰ دانش آموز از مدارس دخترانه عصمت یک و ۲، دبستان پسرانه دهخدا و دوره اول متوسطه دخترانه فرزانگان در جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه آب حضور داشتند.

در این جشنواره تلاش بر این بود که با اجرای برنامه‌های شاد، روش درست مصرف آب به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۹۸۱
(چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸) ۱۰:۴۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید