چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۷
سرویس : آب
کد خبر : ۳۳۹۴
گزارشگر : ۴
سرویس آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خبر داد:

توزیع روزانه ۱۶هزار متر مکعب آب در میان مواکب شلمچه و چذابه

توزیع روزانه ۱۶هزار متر مکعب آب در میان مواکب شلمچه و چذابه
(چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۰۷

 

شلمچه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در مجموع ۱۶ هزار متر مکعب آب در طول شبانه روز در میان مواکب شلمچه و چذابه توزیع می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، صادق حقیقی پور شب گذشته با حضور در قرارگاه
 رسانه ای منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع آب انتقالی به مواکب، ۱۰ هزار مترمکعب آن در شلمچه و ۶ هزار متر مکعب دیگر در چذابه انجام می شود
.

وی اظهار کرد: اگر رسانه ها نبودند اقدامات دستگاهها در مرزها مربوط به ایام اربعین دیده و منعکس نمی شد و لذا از این بابت قدردانی می کنم، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه ۱۲۰ هزار زائر در مرز شلمچه به سمت کربلا رفته اند و این یعنی چیزی برابر با جمعیت  خود خرمشهر تصریح کرد: اگر مسئولیت آبرسانی در شلمچه و چذابه را با سایر مرزها همچون مهران و حتی شلمچه در سال های قبل مقایسه کنیم لازم است تا در این باره از آب و فاضلاب خرمشهر و تمام همکاران زحمت کش مان که از استان و سایر شهرها کمک حال بودند، قدردانی می کنیم.

حقیقی پور با توضیح اینکه به طور تقریبی ما هر سال وضعیت خدمات رسانی مان در شلمچه و چذابه بیشتر و بهتر می شود، گفت: امسال نسبت به سال های پیش به لحاظ کمی و کیفی به رغم اینکه حجم زائران افزایش بیشتری را داشته هم رضایتمندی مردم وجود داشته و هم در بازدیدهای میدانی خودمان شاهد ارتقاء شرایط هستیم.

وی ضمن قدردانی از فرمانداری خرمشهر و معاونت امنیتی انتظامی خوزستان بابت همکاری جامع شان در شلمچه، افزود: خوشحالیم که با انجام اقدامات به موقع و مناسب شرمنده زائران نشدیم و تا امروز این مسیر ادامه داشته، با توجه به پیک ای که پیش بینی می کنیم در روزهای آینده اتفاق بیفتد و در موج بازگشت، در بحث انتقال آب از طریق شبکه (استفاده برای نظافت و پخت و پز) و آب های تانکری و آب های بسته بندی برنامه ریزی مناسبی انجام شده، البته بخشی از آب های بسته بندی توسط دستگاه خودمان تهیه و بسته بندی می شود و بخشی را نیز خریداری می کنیم، سعیمان توزیع آب با کیفیت در میان زائران است.

وی اظهار کرد: آمادگی ۱۰۰ درصدی برای جبران کمبودهای احتمالی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: حراست و حفاظت از کیفیت آب برایمان حائز اهمیت  است، در شلمچه و ‌چذابه آزمایشگاه سیار آب را مستقر کردیم و همکاران ما از ۲۳ مرکز آزمایشگاهی در سطح استان در دو مرز کار آزمایش آب در مواکب را به انجام می رسانند.

حقیقی پور یادآور شد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مشکل دار بودن آب آشامیدنی گزارش نشده است و اداره بهداشت نیز که کار نظارت را به انجام می رساند تاکنون هیچ گزارشی از عدم کیفیت آب به ما ارائه نکرده است.

وی گفت: به رغم افزایش چشمگیر زائرانی که تاکنون از مرز شلمچه به عتبات عالیات و کربلای معلی رفته اند، کار سنگینی انجام شد و خوشبختانه از این بابت رو سفید بیرون آمدیم.

وی افزود: به طور روزانه ۳ هزار مترمکعب آب از َآب شیرین کن خرمشهر که دارای ای. سی کمتر از ۲۰۰ میکروموس بر ثانیه است به وسیله تانکرها و به عنوان آب شرب در میان مواکب توزیع می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۲ تانکر آبرسان در مرز شلمچه و ۳۷ تانکر آبرسان نیز در مرز چذابه فعالیت دارند، اظهار کرد: این آب توزیعی سوای از آبی است که در طول شبانه روز از طریق لوله کشی به مواکب می رسانیم و یا در صورت مواجه با افت فشار حدود ۳ هزار مترمکعب آب نیز به وسیله تانکر  آبرسانی می کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای زائرانی که به شلمچه می آیند در زمینه توزیع آب خوشبختانه تاکنون مشکلی وجود نداشته است و این را مدیون تلاش همکاران خودمان هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان یادآور شد: تخلیه سبتیک مواکب نیز با بهره گیری از ۳ دستگاه واترجت و جنتکس انجام می شود و در صورت نیاز از ماهشهر و شادگان و سایر شهرهای اطراف کمک می شود و از این بابت نیز هیچ مشکلی نیست.

حقیقی پور گفت: امسال در بحث اربعین حدود ۸ میلیارد تومان در مرزهای شلمچه و چذابه برای تامین آب، ارتقاء سیستم ها، خط انتقال، ماشین آلات و سایر موارد متفرقه هزینه کرده ایم.

وی با بیان اینکه در بحث اربعین محدودیتی برای انجام امور مربوطه در حوزه آبفا نداریم، افزود: همکارانمان با تمام جان و دلشان کار می کنند و اگر نیاز به کار بیشتری است  از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا خط شهری خرمشهر از آب شلمچه جداسازی نمی شود، اظهار کرد: با توجه به جایگاه اربعین و اشتیاق مردمی که هر سال برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین بر جمعیت آنان افزوده می شود ما به طور واقعی به دنبال انجام این کار هستیم، در چذابه یک خط انتقال جداگانه را اجرا کردیم اما در شلمچه منتظریم تا ببینیم منطقه آزاد اروند که می گوید قصد جا به جایی مواکب و مسیر عبور زائران را از مسیر کنونی دارد چه اقدامی می کند، حتی از ۱۵ کیلومتر خط پیش بینی شده برای اجرای خط انتقال جداگانه برای شلمچه ۶ کیلومترش را نیز اجرا کرده ایم.

وی تصریح کرد: پارسال منطقه آزاد گفت که به طور حتم این جا به جایی انجام می شود و لذا باید آنها ابتدا طرح شان را اجرا کنند تا پس از آن ما بتوانیم خط انتقالمان را بیاوریم.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۰۶۰
(چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۰۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید