چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۹
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۳۹۱
گزارشگر : ۴
سرویس عمومی
با حضور استاندار خوزستان انجام شد:

برگزاری همایش اولین دوره مسابقات ملی مهارت در آبفا خوزستان

برگزاری همایش اولین دوره مسابقات ملی مهارت در آبفا خوزستان
(چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۱۹

 

 

·        تاکید استاندار بر استمرار پویایی، نشاط و تحرک در آبفا خوزستان

همزمان با برگزاری اولین دوره مسابقات ملی مهارت‌های فنی و تخصصی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در سراسر کشور، اولین دوره مسابقات ملی مهارت نیز در آبفا خوزستان، با حضور استاندار خوزستان، مدیران، معاونین و کارشناسان آبفا خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری خوزستان، اولین دوره مسابقات ملی مهارت فنی تخصصی بهره برداری در سطح شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور با نظارت و مشارکت سازمان یونسکو برگزار میشود.

استاندار خوزستان در این همایش با تاکید بر اینکه یکی از زیرساختهای رشد و بروز بودن هر سازمانی برگزاری دوره های آموزشی و کاربردی است، از پویایی و نشاط و تحرک بوجود آمده با اجرای آزمون مهارت در شرکت آب و فاضلاب خوزستان ابراز خرسندی نمود.

دکتر غلامرضا شریعتی، استفاده از روشهای نوین دنیا برای حل مشکلات را  باعث توسعه ، پیشرفت و تعالی یک سازمان برشمرد و افزود: رشد، توسعه و بروز رسانی و بالا بردن مهارت موجب تسهیل امور مردم و به تبع آن افزایش کیفیت و سرعت خدمات رسانی به شهروندان میشود.

وی با تقدیر و تشکر از تلاش مدیرعامل آبفا خوزستان به امر آموزش ، پژوهش و مهارت آموزی، گفت: با وجود تمام تنکناها و شرایط اقلیمی خاص استان، بروز رسانی خدمات دهی در شرکت آب و فاضلاب خوزستان بسیار مشهود است و وجود نگاه نو و دوراندیش در بحث پژوهشی بسیار امیدبخش است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان ، با بیان اینکه استان خوزستان با داشتن ذخایر عظیم منابع آبی مستحق مقابله با مشکل آبی در هیچ نقطه ای از استان نیست ، اظهار نمود : اگر خود را به روش های نوین دنیا مجهز کنیم خیلی از مشکلات موجود را می توان حل نمود.

وی همچنین برگزاری مسابقات و دوره های مهارت آموزی در سطح ملی و بین المللی را در راستای نیل به این هدف بسیار حایز اهمیت دانست.

شریعتی در ادامه سخنان خود، با تشکر از خدمات دهی مطلوب آبفا خوزستان به زائرین اربعین حسینی گفت:  با توجه به افزایش چشمگیر تعداد زائرین بر مراقبت و جدیت در کارها و اهتمام بیشتر برای خدمات رسانی به زائرین تاکید کرد .

استاندار افزود: انشالله بتوانیم در اربعین امسال نیز با کسب نمره قبولی و رضایت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) رضایت خداوند متعال را در خدمت به زوار اربعین حسینی بدست آوریم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب خوزستان نیز در همایش اولین دوره مسابقات مهارت های فنی و تخصصی شرکتهای آب و فاضلاب کشور، اظهار نمود : یکی از اهداف برنامه ششم توسعه در زمینه آب، مشارکت بهره برداران در مدیریت منابع آب و تأسیسات آبی می باشد و یکی از راهبردهای آن ظرفیت سازی نیروی انسانی و آموزش آنها می باشد.

صادق حقیقی پور افزود : بدین منظور اولین دوره مسابقات ملی مهارت فنی تخصصی بهره برداری در سطح شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در سه مرحله شرکتی ، بلوکی و کشوری برای تیم های عملیاتی اجرایی در شرکتهای آب و فاضلاب برگزار و به برگزیدگان مسابقات کشوری از طرف یونسکو گواهینامه مهارت اعطاء می گردد.

وی با اشاره به سوابق مسابقات جهانی مهارت در دنیا اظهار داشت: این مسابقات هر دو سال یکبار در 45 رشته اصلی مهارتی با حضور 60  کشور برگزار میگردد که در آخرین دوره این مسابقات در سال 2019 ایران به همراه 34 کشور دیگر به عنوان اعضای جدید حضور داشت.

معاون بهره برداری شرکت آبفا خوزستان نیز در ابتدای این همایش، خاطر نشان ساخت : اولین دوره مسابقات مهارت های فنی و تخصصی شرکتهای آب و فاضلاب کشور ، مسابقه تعمیرات خطوط لوله آب ، مسابقه نصب انشعاب آب و فاضلاب ، مسابقه کنترل کیفیت (آزمایش های فیزیکوشیمیایی) و مسابقه عیب یابی و رفع عیب تابلو های راه انداز در دو بخش تئوری و عملی با راهبری معاونت بهره برداری آبفا شهری خوزستان و مدیریت زیر مجموعه و همکاری سایر بخش ها برگزار گردید.

مهرداد قنواتی با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای این مسابقات مباحث آموزشی است بطوری که شرکت کنندگان با آخرین آموزش های روز دنیا آشنا می شوند، افزود: ایجاد بستر مناسب جهت پیشبرد اهداف شرکت های آب و فاضلاب، تهیه استانداردهای لازم برای انجام فعالیت های حوزه صنعت آب و فاضلاب، ایجاد انگیزه و روحیه نشاط در بین کارکنان،  توسعه مشارکت جمعی ، انتقال تجربیات اجرایی و عملیاتی همکاران در سطوح مختلف، ارتقاء دانش و مهارت فنی اکیپ های عملیاتی، شناخت دقیق نقاط ضعف و قوت عملیات اجرایی ، توسعه کار تیمی و یافتن استعدادهای ویژه ، ارتقاء وضعیت ایمنی کارگاه ها، آموزش های عملی جهت افزایش سرعت، دقت و کیفیت انجام کار و بکارگیری و معرفی تجهیزات نوین را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان نمود.

گفتنی است: در حاشیه این همایش، نمایشگاه معرفی دستاوردهای علمی پژوهشی و توانمندیهای اجرایی آبفای خوزستان و ادارات تابعه عملکرد شرکت برای مقابله با بحران سیل 98 و خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در سال 97  به معرض نمایش گذارده شد.

تنظیم: راشین نجارپور

تعداد بازدید : ۱,۶۹۲
(چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۱۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید