چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۲
سرویس : آب
کد خبر : ۳۳۸۰
گزارشگر : ۴
سرویس آب

بخشودگی جریمه انشعابات غیرمجاز آب تا پایان مهرماه تمدید شد

بخشودگی جریمه انشعابات غیرمجاز آب تا پایان مهرماه تمدید شد
(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۳:۰۲

 

·       دارندگان انشعابات غیرمجاز آب به ادارات آبفا مراجعه کنند

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب خوزستان از تمدید طرح تبدیل انشعابات غیرمجاز آب به مجاز و بخشودگی جریمه دارندگان اینگونه انشعابات تا پایان مهر ماه خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محسن درفشان با تاکید براینکه مشترکان غیرمجاز آب در شهرهای استان شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی می شوند. گفت: قطع انشعاب و جریمه نقدی در انتظار استفاده کنندگان غیرمجاز آب در شهرهای این استان است.

وی عنوان کرد: تلاش های لازم برای مدیریت شبکه توزیع آب در حال انجام بوده و همکاری شهروندان با مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب در این زمینه بسیار مهم و اثرگذار است.

درفشان با اشاره به اینکه یک پنجم مشترکان آب استان بصورت غیرمجاز از شبکه های موجود استان نسبت به برداشت آب اقدام می کنند، یادآور شد: افرادی که در فرصت اعلام شده اقدام نمایند علاوه بر بخشودگی  جرایم انشعابات غیرمجاز، هزینه حق انشعاب را نیز بصورت اقساط پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: تلاش ها و اقدام های لازم برای مدیریت شبکه توزیع آب در شهرهای مختلف این استان با جدیت در حال انجام است و گروه های سیار شرکت آب و فاضلاب خوزستان د تمامی شهرهای تحت پوشش با هرگونه انشعاب آب غیرمجاز بشدت برخورد می کنند.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفا خوزستان  با بیان اینکه انشعاب های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب سبب بروز خسارت هایی به شبکه توزیع و تأسیسات شرکت آبفای خوزستان شده است، یادآور شد: مصرف آب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب ها منجر به اخلال در خدمات رسانی منظم و تضیع حقوق سایر مشترکین، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می شود.

وی اذعان داشت: همچنان نیازمند همکاری شهروندان برای تبدیل انشعابات غیرمجاز هستیم و مردم هم باید برای تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز همکاری کنند.

درفشان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 4 قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، امکان واگذاری انشعاب به دارندگان انشعابات غیرمجاز قبلی وجود دارد، اما کسانی که از اجرای قانون پیروی نکنند و بر استفاده از انشعابات غیرمجاز اصرار داشته باشند، بر اساس ماده دو همان قانون به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب محکوم می گردند.

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۸۴۲
(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۳:۰۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید