شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۰
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۳۳۱۰
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب
مدیراداره آبفای آبادان:

40 تلمبه‌خانه فاضلاب در آبادان ساماندهی و لایروبی شد

مدیر اداره آب و فاضلاب آبادان گفت: با ساماندهی و لایروبی 40 تلمبه خانه فاضلاب از بروز پس زدگی و گرفتگی فاضلاب در سطح شهر آبادان پیشگیری شد.

40 تلمبه‌خانه فاضلاب در آبادان ساماندهی و لایروبی شد
(شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸) ۱۳:۰۰

علیرضا خلیلی نیا در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان هدف از اجرای این طرح را تسریع بخشیدن به دفع فاضلاب و جلوگیری از رسوب گذاری و انسداد شبکه فاضلاب شهری و کاهش هزینه ها عنوان کرد .

وی اجرای این طرح را بدلیل رسوب لجن و جامدات درشت در کف مخازن بصورت سالیانه ضروری دانست و افزود: تا کنون 40 تلمبه خانه فاضلاب با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون تومان ساماندهی و لایروبی شده است و لایروبی مابقی تلمبه خانه ها بر اساس زمان بندی در دست انجام است.

این مدیر اجرایی تاکید کرد: با لایروبی 40 تلمبه خانه فاضلاب در آبادان، از ورود سیلاب 98 به این شهر و جاری شدن فاضلاب در خیابانهای سطح شهر جلوگیری شد.

خلیلی نیا با اشاره به اینکه در آبادان 42 تلمبه خانه و منهول پمپ فاضلاب وجود دارد، حجم فاضلاب لایروبی شده از 40 تلمبه خانه فاضلاب را 600 مترمکعب عنوان کرد.

مدیر منطقه آبفا آبادان تعداد مشترکین فاضلاب این شهرستان را 62  هزار مشترک اعلام و متوسط تولید فاضلاب آبادان را 100 هزار مترمکعب در طی شبانه روز عنوان کرد.

وی اجرای شبکه فاضلاب در مناطق فرودگاه، امیرآباد، زمین شهری و کوی ولیعصر آبادان با اعتبار 2 میلیارد تومان را یکی از پروژه های انجام شده اداره متبوعش در سال گذشته عنوان و اذعان داشت: با اجرای موفق این پروژه از ورود فاضلاب این 4 منطقه به نهر چوسان و رودخانه بهمنشیر جلوگیری شد.

خلیلی نیا از شهروندان خواست تا در مواجهه با هرگونه مشکلی ، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 122 اطلاع دهند.

گفتنی است: عملیات لایروبی شبکه های فاضلاب و تلمبه خانه ها بر اساس برنامه زمانبندی شده و با نظارت مستمر کارشناسان مدیریت فاضلاب شهری انجام می شود.

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۸۸۵
(شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸) ۱۳:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید